Nära katastrof

Har precis varit med om en sån där "skulle det hänt hade jag tagit självmord" grej...!
Låg vid datorn o fibblade lite, Liz hade åkt till jobbet för någon timme sen när min dator började låta konstigt och fick blåskärm, startade om o fläkten gick på högvarv..skumt tänkte jag men inte mkt mer med det, efter ett tag med den nu mer Jet-liknande fläkten började jag tycka att det luktade bränt, mina ögon sved mer än vad de brukar göra när jag är ganska trött...luktade på datorn i stor tro om att det var den som luktade...nope, klev upp för att gå ut i köket o titta...möttes av en rökridå, såg ut som skidbackarna gjorde tidigare den dagen, bra dimmigt! panikslagen springer jag in i hennes hall/vardagsrum där hon har eldstaden, och finner att luckan till eldstaden har öppnats, och att brinnande klabbar är halvvägs ute!  petade in dom lite snabbt med pinnarna omkring, och så var det bara att börja vädra, utan en tanke på att jessie (hennes hund) var i huset öppnade jag alla dörrar och fönster jag kunde hitta, hörde bara ett rassel från hallen så insåg jag ju att han sprungit ut...(de är ingen fara i sig att han springer ut, men springer han ut på kvällen kommer han vara vaken hela natten jagandes efter vargar, björnar etc etc och väcka grannskapet) meen för att vara på min säkra sida var jag ju tvungen att springa efter honom såklart, hörde inte ett crap från honom när jag skrek...hörde lite avlägset rassel från hans kedja, men inge mer än de...gick in igen o försökte vädra o vädra o vädra...dock vågar jag inte hålla dörrarna öppna utan uppsyn med tanke på björn etc etc...så de va ju bara att pendla emellan vardera dörr, vilket inte gav samma effekt!   när jag började tänka om i prioritetsbanorna slog det mig att jessie var tvungen att komma in...satt på mig ytterskorna o gick ut o letade, tog 5 min innan jag ser den rackaren stå längst nere mitt i korsningen tittandes på mig som om jag vorde dum i huvudet! väl inne i huset igen försökte jag andas ut efter den senaste stundens panik...så ser jag att han börjar må dåligt...grädden på moset tänker jag o så ligger den där, en fin liten klick spya han hostat upp....
följande timmar bestog av mer vädring, lite matlagning, lapp-skrivande och deeptalk me jessie...
Nåväl! resterande av dagen har jag spenderat uppe på berget och hemma hos Andreas och Jon :)
Nu är jag i sängen igen och ska sova sött sött sött hoppas jag....
här har ni lite bilder...jaa jag ska ta mer bilder, vet inte varför det inte blivit av :S
Pörtrött







yalla bye

//Kossi

Kommentarer
Postat av: Andreas

hahahaha, du kan va lugn, kommer inte in några björnar på vintern^^ Luktar för lite då.

2009-01-17 @ 08:40:45
URL: http://finnemang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0