Lååång dag...

Efter en lååång dag så är jag äntligen i sängen påväg att sova, i fyllan igen!
Dagen började med att John ringer och bjuder över mig till frukost i hans lya med sin granne: (Bob..?som jag skrev om i förra inlägget),  drack te & snackade skit..sen bar det av via Chris, spritbutiken & backen...ta ett långt varv runt berget för att leta reda på ett safe ställe att lämnna ölen på (Anledningen till detta alkoholkonsumerande var pga att det är "Aussie day" här i canada...vet inte riktigt vad det innebär, men vet så mycket att dom super som djur)
Nåväl, vi åkte några backar, beslöt oss för att hajka upp ovanför liften och sätta oss vid masten och helikopterplattan med ett gäng australienare som va sådär lagom nyktra...sagt o gjort satt vi där uppe, horisontutsikt 360 grader, ett stup 2 meter bakom oss, kyla som gjorde att skummet från ölen frös  & solsken! kul liten gathering =)
drog oss ner till main lodgen för att titta på rugby som dom höll mitt där man egentligen har skidställen, Några öl senare åker vi ner till Chris för att skotta ut grillen hans. (begravd under 1½ snö och is)  Kollade på en snowboardfilm medans dom envisades med att få ut grilljäveln. That's it, That's all...Hur bra filmad som helst...ett måste!
(även fast du inte är brädåkare)
nån timme senare får dom ut grillen o lyckas fjutta på den. Fram med stora blodiga biffar, Jack Daniels sås från T.G.I fridays, sallad och Johns Lappskojs liknande grej, fast med bacon & nån sås, mer kan man inte förvänta sig från en nordamerikansk bachelor middag! Gott gott gott gott gott...
Chris har precis köpt den här villan helt ensam...25 bast typ jobbar halvtid.  Håller på o renoverar hela övervånignen från scratch...Walk in closet o andra fancypants saker...han ska göra om hela källaren till en bar...behöver väl inte fortsätta riktigt...anyways ser huset i övrigt ut som jag hade förvänat mig en nordamerikansk bachelor lya haha...Tjock heltäckningsmatta, stora mjuka soffor, Stor tv med nån crapdata uppkopplad till för att ladda ner filmer på och lite insjunket..rökte innomhus gjorde dom också haha
Därifrån bar det av hem efter middagen och några öl..Ser att de står bilar på Liz uppfart, hon hade vänninor över o drack vin...satt mig vid datorn, utmattad påväg att somna, när jag sedan hör i dörröppningen hur 2 röster jag känner igen sen tidigare på dagen, John & BEN! (så hette han!).... va de ju såklart, dom hade släpat med sig Bens flickvän och massa öl.. vilket slutade med 3 timmar senare här framför datorn, riktigt trevligt var det tillslut :)

Här är lite bilder från dagen


Frukost hos Ben, närmst i bild


Jag & chris


Aussies njuter av lite rugby på bortaplan


Australien vs. the rest of the world


Chris vardagsrum, surprised...nope


mmmmh...




Nog för några timmar!
Nu ska jag sovaaaa

Sov gott
Kossi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0