finally...

Änltigen framme...eller, kom hit igår men fick inte internet förän idag.
vilken j*vla resa hittils :O När planet väl kom till vancouver som vi skulle åka med blev jag chockad, inte av att det kom utan hur litet det var, förstod varför dom var försenade, de är svårt o beskriva hur det var haha, men om vi säger såhär...de va som att gå från takvåning till skokartong, höjden inne i planet höll väl ca...130cm?  vilket menades att man fick krypa in, cockpiten var mindre än vårat badkar :S  dock väldigt trevligt, alla pratade med alla, som en familj...ja vi skulle kunna varit en familj, vi va ca 9 st som åkte med. under inflygningen till flygplatsen börjar jag bli lite orolig...tittar ut igenom mitt fönster när vi är strax ovanför marken och inser att landningsbanan är höger om min axel, en snabb sväng och så var vi på marken, och i dom här små planen existerar inte autopilot, här går man på känsla..!
lite kusligt också att man ser igenom hela planet ut igenom "vindrutan" så man kan skåda hela landningsförloppet. de vobblar mer än vad man tror!
väl på marken hör jag nån säga "I love this airport"   börjar titta ut efter den sk. flygplatsen, terminalen, bagagebilarna och dom där roliga snubbarna som står o viftar me lyspinnar...men icke sa nicke...de enda jag såg var 2 baracker med plåttak....och där va den, trails flygplats! väl inne i den lilla hyddan som påminde mig om kafeterian på Brantbrink IP i tullinge mötte jag Liz, min hyresvärd.
efter 20 minuters bilfärd var vi framme, rossland...vilken byhåla var det första som slog mig, och jaa..de är det också, alla känner alla quiet mountain town =)
Väl installerad och briefad av Liz (som för övrigt bor i ett väldigt fint hus, så här skulle jag lätt kunna bo!) så la jag mig i sängen för att titta på film, klockan va kanske 5 på "kvällen" så slocknade jag såklart, vaknade halv 6 imorse (börjar få tillbaks dygnsrythmen nu) en film och några 2½ men avsnitt senare och dax för frukost och första skiddagen (de kom ganska spontant, va inte meningen att ajg skulle börja åka förän om några dagar) är väldigt positivt överraskad av de berg som utgör Red mountain Resort,...Branta backar, kartmarkerad offpist, billig öl och riktigt sköna carving partier!
 nu ligger jag i min säng o fryser, kom hit o värm mig 9! ska gå upp o laga mat nu tänke jag, här har ni lite bilder:


(dom är mindre än vad dom ser ut...!)


Liz sjukt sköna hund Jessie..jagar björnar är hans hobby



Snömängden nu...(de har smält en del, och dom säger att de är dåligt me snö...whaat?)



vardagsrummet, har varit lite lat med fotandet, men de kommer mer!




Food, NOW!

Love.
Kossi

Kommentarer
Postat av: Andreas

Hahah, det ÄR dåligt med snö, massor har smält bort!

2009-01-16 @ 05:56:38
URL: http://finnemang.blogg.se/
Postat av: kossi

du sätter ett leende på mina läppar när du säger sådär åkis :D

2009-01-16 @ 13:27:15
URL: http://kossi.blogg.se/
Postat av: kossan

åkte du dit själv??

2009-01-16 @ 14:54:36
Postat av: kossi

kossan?



jag flög hit med min kära vän nikon =)

2009-01-16 @ 15:36:16
URL: http://kossi.blogg.se/
Postat av: Parre

soft man! AVUNDSJUK!

2009-01-16 @ 17:46:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0