05:01

vaknade jag i morse, lagom segt...
igårkväll var vi ute på the flying steamshovel och åt. väldigt väldigt positivt överraskad, maten var toppen!
åt en "alpine burger"  champinjoner, bacon, ost.. -vattnas i munnen-
billigt var det också, min stora burgare m. pommes + 2 rom&cola för 140kr... not to bad eh?
alla var ganska trötta så de blev en tidig hemgång..istället för att sitta kvar o lyssna på DJ kabonka och hans kumpan sunshine...(??)
Idag blir det förmooodligen backen, de är så jävla kallt, igår hade jag lite problem med min allergi (för dom som inte vet är jag allergisk mot en viss temperatur, ca 10°C + )
så de blev att sitta i kafeterian 2 ggr och värma mig lite, poppa lite medecin o så va jag back on track!
De va ganska segt o få lift igår, fick vänta 25min, sen när jag väl fick lift skulle inte hon hela vägen, så jag fick gå en bit också, men jag kom upp iaf :D   hon var riktigt trevlig, kunde väldigt mycket om skidor, 55 bast kanske, verkade vara mer av en atlet än gunde svan!  roligt med folk här uppe, här spelar det ingen roll hur gammal man e... benrangel som nyfödd spänner man på sig pjäxorna..till skillnad från far min, där är det 2 åk sen sviker konditionen/styrkan...o du har ändå tävlat pappa, skärpning!
har kommit på en väldigt konstig sak...tidigare när man susat ner för backarna har hastigheten mer eller mindre mätts av vinddraget i öronen, men nu när jag har ett par riktigt bra isolerade hörlurar i öronen, så hör jag inte vinden, vilket menas att hastigheten inte heller mäts upp = jag kan åka hur fort som helst utan att behöva slå på bromsen...de har redan kostat mig 2 åkturer på höften, men det har det varit värt!  de är kul o köra tills det rinner över, men inte i alla situationer...

Inga bilder i de här inlägget!  har inte varit så flitig i fotandet =/

Men det kommer!

PS.

tack parre! :D

Love9
Kossi

Kommentarer
Postat av: Malin

poppa medicin, kul ordvalis ^^

2009-01-23 @ 16:15:06
URL: http://malinekmans.blogg.se/
Postat av: S

pop some pills, find the thrills!

2009-01-23 @ 17:56:24
URL: http://samones.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0