Vart var vi?

Stor lucka kräver stort inlägg!

Efter senaste inlägget har det varit festande, skidåkning och bakis-slöat..! (got a routine going)

Fredag:
Gick upp ganska sent, tog mig upp till backen och tog 2 mer eller mindre värdelösa åk..det var kallt som aldrig förr och dimman låg tätare än nånsin.
Senare på kvällen begav vi svenskar oss till The drift (japansk restaurang) för att hiva i oss saki, öl och misu soppa..!
efter Drift gick några hem, men jag andreas jon & thomas drog vidare till "Spaden".  Liveband spelade och det var folk var i toppform!   Riktigt trevligt!   jag och andreas tog en sväng ner till "Beergarden" (ska förklara vad det är senare i inlägget)
för att se läget..De spelades house, folk från literärt hela världen var fulla som F*N...Bra drag, riktigt kul! 
Gick sedan tillbaks till spaden, lyssnade på bandet...Träffade Liz (min hyresvärd) som introducerade mig till sina kompisar, och såklart började vi prata hockey...dom tyckte "The swedish boys don't got the heart for hockey, as we canadians do!"  haha   (whaaat, screw you)
 Stötte på några göteborgare också, riktigt sköna grabbar!
Skumt det här med promillegränsen för bilkörning här..Jag hade bjudit liz på minst 2 öl, sen hade hon druckit några fler..vi gick ut från spaden, vinkade åt polisen, hoppade in i bilen parkerad bakom frabror blå och åkte hem haha...(??)

Lördag:
Ganska sliten, men ändå i bra skick när jag vakande =)
Den här helgen var det Winter carneval i rossland, 112e året i rad nu har dom haft detta event..De är allt ifrån Railjam till Home made bobsled race till Öltält (Beergarden) och vollebollturneringar..!
Riktigt trevligt faktiskt, kul grej!  Så dagen i ära började med en baileys kaffe, några smuttar Rom och en öl...Salongsberusad gick jag runt o tittade på de olika evenemangen, träffade lite "bekanta"
Hem, Duscha, dricka mer upp till svenskarna...de verkade va ganska sega, så de blev en solovända till Spaden!
där mötte jag John och Chris, Så jäääävla packade haha!  Va tvungen att introducera dem för Flatliners, Minerna dom gav = priceless :D    John blev för full & gick hem medans chris o jag var kvar, snackade tyska och påväg att hamna i bråk med Captain douchbag!   Började vispa = dax o börja röra sig....gick hem till chris, lagade fyllekäk o gick hem sen..

Söndag:
Vaknar upp med jordnössmör i sängen och datorn liggandes snett på golvet..?
Bakisbakisbakisbakis satt jag inte min fot utanför huset förutom att hämta iste...Pratade med malin hela morgonen, ittade på 2½ men och somnade vid 7...

Måndag:
Vaknar upp av att det har snöat en del!  vaknade dock lite sent så jag missade andreas, jon & Co.
Så det blev att åka puckelpuder under liften hela morgonen! Träffade Johan & henke, tog några puderåk i parken(haha oh yes)  sen blev det för mkt för mina fötter, Åkte tillbaks o vilade dem i stugan några min...När jag satt där inne kommer en random snowboarder fram till mig, sätter sig mitt emot o börjar snacka, han va kanske 22 bast...som vanligt tänkte jag, trevlig kanadensare....det tog ungefär 20 sekunder tills jag insåg att den här killen är ju hög som ett jävla hus!
Det rann igenom när han frågade om vi hade drakar, slott och féer i sverige...(...?...)
Han insisterade på att visa mig ett grymt åk...så vi tog oss upp på toppen efter en 40 min non-stop babbel från honom..
(va ju tvungen att försöka bli av med honom, då jag inte fattade ett crap av vad han sa heller) så jag ringde andreas, tog en snäv sväng och så var jag fri!   Dock tog jag inte den smartaste vägen ner, hamnade helt ensam, mitt ute i skogen med halvöppna ytor, lite creepy...lyckades tappa skidan mitt i allt också, whop de doo vilket åk! NOT
Resten av dagen åkte vi skogspuder! riktigt skön åkning i vissa partier...de är ju absolut inget mega-dump men mjukt nog för min del so far :)
nu har jag precis ätit spaghetti m. köttfärsås (som jag gjort 3 veckor i sträck till middag), druckit en öl och skrivit detta inlägg!   har inte bestämt mig än vad ajg ska göra...Kanske blir kvar här en vecka för att sedan dra antingen hem eller new york...Florida känns lite mellanting så de blir nog inte det...
MEN, snöar det mer framöver nu blir jag nog kvar ett tag...har bestämt mig att hålla några dagar som "prove me that BC is the spot" dagar..!

Här har ni lite bilder från helgen!
(Klicka för att få bilderna större)

Dimma....


Winter carneval, Med "beergarden"  närmast till vänster i bild                   



Oh yeah?


Humor...


Fyndig hatt på winter carneval!


Bobsled race...(hemgjorda farkoster i kombination av stora mängder alkohol... :D)


Vissa av farkosterna ser ut som förvuxna snowracers


Jessie är en bra hund att ha när man är bakis, han chillar gärna med en..


Ska bli bättre på de där med att updatera bloggen!
tills vidare!

Love9,
Kossi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0