Ripoff bullcrap day

heyo

idag va jag åter igen inne på manhattan..dock denna gång för att lämna tillbaks linsen..
kom till samma butik, bad om att få lämna tillbaks den...så vänder sig snubben i kassan om, pekar på en liiiiten liiiten skylt där det står "No refund"
efter mkt tjafs och försök att få tillbaks mina pengar, och efter letade efter något att byta med beslöt jag mig för att langa fingret o behålla objektivfan...!
gick runt till säkert 10 elektronikbutiker, drivna av folk som knappt vet hur man tänder lampan i jakt på någon som kunde köpa det av mig, jag menar hur mkt av försäljningen i dom här små butikerna tror du redovisas?
Var riktigt nära i en butik som annars sålde samma objektiv för 1200$, att få den såld för 500$ (muhaha, försökte mig på en fuling) men köpet avbröts av ägaren till butiken som kom och påpekade att "WE NO BUY USED LENS"
Det roligaste av allt var när jag gick till pantbaken...den killen var riktigt skön, han kunde defenetivt mycket mer om elektronik än mr. yamak nere på "Professional digital high defenition electronics"..dock ville han inte köpa objektivet då dom mest inriktade sig på guld...men jag blev gladare för stunden då han va så skön =)
Gav upp min jakt i att få objektvet sålt och begav mig neråt wtc...
Gick in och ut i 300 butiker, letade efter...ingenting i princip....skor och tröja till malin, ett liv till mig och nånting att äta =)
Hittade ingenting....eller jag hittade en t-shirt (ska försöka hitta en bild på trycket) som inte fanns i min storlek däremot..
När jag gick ute på gatan ser jag 2 snubbar stå utanför en butik...och dra mig baklänges..man känner igen en svensk i new york på 20 meters avstånd..gick förbi för att höra om dom pratade..och mycket riktigt "hur fan tar man sig ner till planet hollywood då?"
Om ni är utomlands i någon liknande stad eller bara utanför europa..testa om ni känner igen svenskar, ganska kul faktiskt :D
fortsatte min drömshopping...men det var nånting som slog mig efter ett bra tag...jag tänkte mig aldrig för åt vilket håll jag gick in i butiken och vilket håll jag gick ut...
det visade sig att jag fick fram och tillbaks runt i cirklar hit och dit ganska länge..det slog mig när jag hade gått och gått o gått o jag tyckte att jag kände igen butiken på andra sidan...
de gjorde mig inte gladare så jag bestämde mig för att gå raaka vägen till wtc utan att stanna...Hoppade på tåget, åkte tillbaks till pavonia newport..gick och köpte en sub då jag inte ätit något på hela dan..en double stacked med extra cheddar, bacon kalkon sallad tomat & BBQ sås...ooh va gott tänkte jag...började äta väldigt snabbt, de dröjde till halva mackan innan jag insåg att vafan det här är ju inte bbq sås...fortsatte äta lite..det här är absolut inte bbq sås, de här är ju fan soja!
orkade inte bry mig så jag petade bort salladen som han hällde sojan på och åt upp resten..
Sen jag kom hem har jag inte gjort någonting, tittat på nån die hard film, redigerat lite bilder, försökt ta bilder med objektivet (som jag för 2 sekunder sen insåg är världens jävla ripoff...Wide angle up my ass....la inte till ett jävla skit såg de ut som när jag jämnförde med ohc utan de...lite kanske men de va faaan inte mkt)
Nu är jag trött på att skriva om en dålig dag! ska gå o lägga mig...

Peace out brothers


jaa jag vet har redan lagt upp några bilder på samma byggnad, men jag blev ganska nöjd med den här!


ganska ball butik, de va hylllor med vikta kläder från golv till tak i hela butiken


kan det bli mer new york..?


Lite kul kan man ha med objektiver däremot...DOCK är storleken av denna "vidvinkel"
lika stor som mitt kit-objektiv...


Vardagsrum + kök hos ken :)



T-shirten jag hittade i fel storlek..
"Liquor is quicker!"      (om ni inte ser så är det en spritflaska och en ölflaska som kapplöper)


Once again

peace out brothers!


Kommentarer
Postat av: Sam

brutalt ägd av cracknigz alltså... :/ segt

2009-02-15 @ 22:43:19
URL: http://samones.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0