Kul!

Hej hej hallå dagboken

Igår var en rolig kväll!
Satt hemma till en början och lyssnade på musik, bestämde mig för att gå upp till Old firehall för att ta en öl och lyssna på bandet som spelade. på vägen upp möter jag ben, som var påväg till nån hemmafest, han sa att ja skulle ta en sväng förbi john för att se va dom skulle göra, sagt o gjort infann jag mig 20min senare med ett 6pack millers (+ en tuborg, som inne på "systemet" var skyltad Turkisk öl) hemma hos john. Några fler dök upp och fylla var ett faktum..
När maskineriet var igång bar det av till The legion..
det här stället är speciellt...det drivs av gamla krigsveteraner
När jag kom dit fick jag första intrycket...det här ser ut som nån bågskytteklubb...garderoben bestod av en hatthylla med krokar...(man fick dessutom inte ha keps eller mössa på sig, det var mot nån kodex av deras...så de va bara o langa fram mikrofonskallen!) Man fick skriva in sig i gästboken, Namn datum stad underskrift, alla snyggt i led som en jävla förskoleklass haha, Sen blev man insläppt i skolmatsalen (som det såg ut som), Långa bord med massor av stolar. I baren stog veteranerna sjävla o hällde upp öl. Alla är städade och samsade runt baren då man inte vill vara respektlös mot dom äldre. jag gillar det här stället skarpt!  här samlades alla, Gamlingar, australienare (ja dom är en klass i sig), unga, Rockers, emos och vi...Det bästa med det här stället är priset på ölen...Du betalar 12 dollar (80kr), så får du en kanna med öl = 3L?   
hur som helst, kvällen bestod av pendlande emellan toan bordet och rökrutan..(man fick egentligen inte röka där heller, det var också nån respektgrej..men alla smög ut, lirkade med låset til bakdörren)
Efter stängning begav sig jag, En aspackad john och hans flickvän tillbaks till honom föratt styra efterfest, den varade inte så länge...Hans flickvän fick nån ide att vi skulle gå upp på deras tak och titta på stjärnorna o ropa på folk nere på gatan...jag gick sist, stängde vindsdörren efter mig och gick upp...inte så smart idé då dörren saknade handtag på insidan :D en halvtimme va vi uppe på de där taket, väntades på folk att komma förbi så de kunde komma o öppna åt oss...tillslut stannade en väldigt snäll person sin bil med nervevade rutor för att komma till vår undsättning, denna snälla person var såklart KONSTAPEL AINA! :D
Han kom o slet upp dörren, frågade "What the fuck are you guys doin in there?" 
vi måste ha sett jävligt dumma ut när vi satt där
efter lite utfrågning, bokföring av personuppgifter och lite skid-snack fick jag gå hem!

Vaknade upp idag med samma brutala baksmälla (varar bara i en timme) som de senaste dagarna!
har städat lite, packat lite och börjat organisera mig för flytt!
Imorgon är sista dan i backen, känns tungt...så snöar det mycket imorgon natt dödar jag någon tror jag...
Jag tyckte jag hade tight om plats på vägen hit, nu har jag köpt lite grejer också..får se hur det här slutar..

nån bild ska jag väl lyckas rota upp..

Min patetiska middag...Välkryddad fläskfilé m. ris och kräm fräsch, piffade till det med en redig grekisk sallad...all by myself (såg torsk på tallin i spegeln..)


Lång slutartid kan medföra fenomen som..norrsken!



Yours, Alex

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0