Ikea, tvätt och film

Igår åkte jag med ken ut till mina släktingar igen för att äta lunch, tvätta lite kläder osv.
Dom bjöd på fisksoppa &  typiska amerikanska mackor  (sallad, majonäs, 2 sorters skinka, "färdigskivad" ost etc etc.)
 tvättade mina kläder, kollade på nån skum film och sen bar det av till ikea (ville dit och se hur det såg ut här i usa)
Blev helt ställd när jag kom upp för rulltrappan til entén...det är EXAKT som hemma...iingenting är ändrat förutom språket på beskrivningarna, samma typsnitt på texten, samma skyltar samma namn till och med samma doft!
gick runt o tittade på olika möbler och kom och tänka på att...fan vissa av dom här namen på möblerna är ju ord..."snille, Omsorg, expidit"   och det visar sig att dom inte har en blekaste vad dom betydde, ingen översättning fanns heller!
så efter lite översättning, pratande och letande efter utgången hittade vi Ikea Food...såklart ska vi köpa köttbullar me lingonsylt och brunsås =)   sagt o gjort åkte vi hem, lagade mat, tittade på 2 filmer (V för vendetta och Road warrior)

Idag..
Ska in till stan senare ikväll och ta bilder, times square by night (ser verkligen fram emot det!)
Imorgon, in o handla present till malin, och bara ta det lungt :)



Pz love

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0