Från vitt till svart..

Hej hå mina kära få......läsare

idag har jag varit ute på manhattan och tagit en låååång promenad..nämare bestämt 1,7 mil...phew...
Tog pathway tåget till world trade center (numera city-pit) och gick mig upp till times square =)
har aldrig varit på maken om skobutiker...fan dom ligger ju tätare än mcdonalds & subway tillsammans(för att va ärlig så fanns det fan inte mkt donken....skumt...)
Gick o tittade lite i olika klädbutiker, allt ifrån hip-hop gangster, drivna av coke-dealers butiker till Urban outfitters =) (där jag för övrigt också träffade svenskar...där och på en annan skoaffär, sverige breder ut sig)
Hittade faktikst en jävla massa nice kläder till bra priser på urban..kläder nersatta från 150 till 30$....dit igen imorgon!
hasade mig vidare upp broadway till empire state building...tänkte att jag va ju tvungen att gå upp bara för att...kostade lite pengar men vafan, jag är ju här...Väl inne var det väääärldens labyrint..tog säkert 10 min att komma från ingången till hissarna, via biljettluckor och metalldetektorer och röntgenapparater..
upp, ta massa bilder, ner och ut mot times square...vilket jävla mayhem TSQ är...så jävla mkt folk, så jävla mycket bilar så jävla mkt stress...(därav från vitt till svart..Rossland är rena motsatsen till detta..)
satt mig ner på nån event-trappa och njöt av kaoset...tog lite bilder, pratade med ett gäng unga amerikaner som tyckte de va "WICKED" att jag var från sverige. Har börjat insett de nu, att sverige är "exotiskt" trot eller ej...
väl uppe på trappan fick jag syn på en fotobutik!   såg okej ut på avstånd, men när jag kom närmre började komma närmre var den ganska sunkig..men iaf..dom hade mkt grejer i skyltfönsret vilket oftast tyder på en välsorterad butik.
gick in o o frågade om dom hade några vidvinkelobjektiv...japp det hade dom..eller dom hade konverterare (inte alls lika bra)   fick prova den på kameran o så diskuterade vi lite om hur bra (kass i mina ögon) den var....slog hakan i bordet när jag fick reda på priset....899 dollar skulle dom egentligen ha för den..dvs..8200kr (får ett bajsbra objektiv för de priset hemma....MEN detta slog mig inte förän 30 min senare...)  han sa "It's sale today 30-70% off....only 350 for you my friend" dum som jag var köpte jag skiten, gick ut...fotade lite..började gå hemmåt...tog upp mobilen och gjorde kalkylen..hade totaaalt glömt bort dollar....350 dollar de är väl ett skjysst pris tänkte jag...350 dollar är ja...2900kr...
tittade upp när jag hade fått svaret på mobilen och blev nästan gråtfärdig..What a ripoff!   (den här linsen är absolut absolut absolut absolut inte värd dessa pengar..)
nåväl, jag fortsatte fota lite och kom hem, letade upp den på internet och hittade den för runt 500lappen...
så imrogon blir det tillbaks till samma judebutik och lämmna tillbaks fanskapet haha =)   (ni kommer se vilka bilder som är tagna med den linsen)
På hemvägen gick jag via soho och fönstershoppade lite...stannade och köpte en cd av en gangster rapper som "hade vunnit över kanye west i nån show på mtv.."  tänkte att jag kunde bidra, han va översnäll och kom från brooklyn :D åt subway och tittade på ekorrar i Washington square park, trodde jag hade gått vilse ett tag men de va så långt att jag fick tunnelseende (A)
Sen ner igen till WTC...dom hade poliser och hundar som gjorde stickprov på folk som kom med ryggsäckar haha...dom plockade upp nån asiat, men jag såg inte ut att vara nån terrorist så mig släppte dom vidare >:) Who knows...!
När jag väl kom hem satt jag mig och tittade på film, redigerade lite bilder och pratade med malin, och nu ligger jag i sängen redo att slockna!

Här är lite bilder från dagen...sorry om dom är lite redigerade :D
       

    



   

Två av bilderna jag tog med bajslinsen

   

btw, såhär ser mitt rum ut!



Sleep tight folks!
Hörs imorgon :)

Love/kossi

Kommentarer
Postat av: Andreas

Hahah, fan va kul d ser ut när du sparat färgen på taxibilarna^^

2009-02-13 @ 12:11:51
URL: http://finnemang.blogg.se/
Postat av: Madde

fan va coolt kossi! Du måste ha de underbart!

2009-02-13 @ 14:18:08
URL: http://maddes.blogspot.com
Postat av: kossi

Satt o tittade på bilden o såg en jävla massa taxibilar, har sett nån liknande bild förut, där föddes idén :D

2009-02-13 @ 16:23:45
URL: http://kossi.blogg.se/
Postat av: Malin

Va fina bilder 'lskling <9

2009-02-13 @ 20:39:43
URL: http://malinekmans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0